נעים להכיר – לילך סטולר מחברת שרין טכנולוגיות

" יהלומים  הם לנצח " – על יהלומים וטכנולוגיות

הביקור בשרין טכנולוגיות העלה בי זכרונות .. .מיד לאחר הצבא ועד  תחילת הלימודים עבדתי במפעל לייצור תכשיטי זהב ושיבוץ יהלומים עולם שהיה זר ומסתורי עבורי. מצאתי את עצמי מסתובבת בין בתי יציקה לזהב, משבצי ומסמני יהלומים וסוחרים המחזיקים "בריפקות" בכיסים נסתרים. אני זוכרת את העסקאות שהיו נרקמות ואת הסקרנות לגבי פוטנציאל היהלומים ומה יהיה הערך שלהם. עבודה עם יהלומים, הצריכה הרבה מיומנות, ידע וניסיון, חיתוך אחד לא נכון והיהלום מאבד מערכו .  מאז הרבה מים זרמו בנהר מאז ..(וגם לא מעט שנים…) ובביקור שלי גיליתי כי גם לתחום הזה, המיוחד כל כך הגיעה הטכנולוגיה.

 קבוצת שרין טכנולוגיות, חברת הי טק ציבורית בינלאומית, הנסחרת בבורסה בסינגפור (SGX), היא חלוצה ומובילה עולמית בתחום הפיתוח והייצור של מוצרים טכנולוגיים פורצי דרך לתעשיית היהלומים. שרין נוסדה בשנת 1988 ומונה למעלה מ-150 עובדים בארץ. לחברה חברות בנות בדלתון (צפון הארץ), רמת גן, ניו יורק והודו וכן סניפים בכל העולם.

מוצרי החברה משמשים לתכנון אופן הליטוש האופטימאלי של יהלומים גולמיים, לעיבוד יהלומים באמצעות ניסור וחיתוך בלייזר, לדירוג איכות הליטוש והצבע של יהלומים מלוטשים, למיפוי פגמים ביהלומים ולצריבת מלל וסמלים על גבי יהלומים מלוטשים באמצעות קרן לייזר לצרכי ביטחון, מיתוג והקדשה אישית.

 באווירה "נוצצת" זו פגשתי את לילך סטולר . לילך הגיעה מתחום עריכת דין ועשתה הסבה מקצועית ."  אני עובדת  כמנהלת משאבי אנוש בשרין כ- 4 שנים. אני אחראית על פונקציית משאבי האנוש בחברה, הכוללת, בין היתר, שכר והטבות, גיוס, רווחה והתנדבות".  

לילך משרין טכנולוגיות

לילך מתארת חברה בצמיחה וגדילה מתמדת אשר נשארה בבעלות מייסדי החברה הישראלים. " המשמעות והייחודיות שבכך הינה שמייסדי החברה מנהלים את החברה בפועל גם היום והם מאוד מעורבים ומחוברים באופן אישי לחברה ולעובדיה. לילך מרחיבה ומספרת על " חברה ישראלית עם ערכים, ובין החברות הבודדות שמחזיקה מחלקת ייצור משלה בארץ.מייסדי, מנהלי ועובדי שרין צמחו יחד איתה ונרקם קשר חזק ומיוחד בין החברה, ההנהלה והעובדים. חלק נכבד מעובדי ומנהלי שרין נמצאים בה מתחילת דרכה – מה שמייחד אף הוא את שרין – נדיר שעובדים עוזבים את החברה"

לא פעם כאשר חברה צומחת היא מאבדת משהו במשפחתיות ובתרבות הלא פורמלית, אבל לילך מדגישה כי למרות גודלה, שרין מתנהלת באופן יחסית לא פורמלי. היחס לעובדים והתקשורת הבינאישית הינם בגובה העיניים ודלתם של המנהלים תמיד פתוחה, לרבות דלתו של המנכ"ל.

שאלתי את לילך איפה זה בא לידי ביטוי בתרבות הארגונית ותפיסת הגיוס. "  בשרין ישנה חשיבות רבה לסביבת עבודה נעימה ויחסי אנוש טובים, ואנו מקפידים על קבלת עובדים אשר יתאימו וישתלבו במרקם החברתי והתרבותי"

שמחתי לשמוע על  חברה אשר מכבדת את זמנם החופשי של עובדיה ומשתדלת לשמור על איזון בין בית לעבודה: " בבסיס חזון החברה עומד הרעיון שמה שטוב לקהילה ולחברה, טוב לי (לעובד) ולהיפך. על כן החברה מעודדת שיתוף פעולה ועזרה הדדית, הן בתוך החברה והן מחוצה לה, וחשוב לה לתרום ולהתנדב בקהילה. בנוסף, מתקיימות בשרין פעילויות גיבוש ורווחה כגון מסיבות, ארוחות בוהריים, ימי כיף, סופי שבוע בארץ ובחו"ל יחד עם בני זוג על חשבון החברה, פעילויות ספורט (כדורגל, פינג פונג, ריצה) ועוד.

מה זה אומר לנהל משאבי אנוש בחברה שכזו שאלתי את לילך אשר השיבה " התפקיד שלי הוא מאוד ממצה וממלא. החברה גדלה מיום ליום. יש גיוסים בכל התחומים – החל מייצור, דרך מכירות ותמיכה וכלה בפיתוח. הגידול של החברה מצריך שינויים והסתגלות בלתי פוסקים בהתנהלות החברה בתחומים רבים. החברה כל הזמן מתחדשת ופורצת לתחומים חדשים – מה שיוצר כל הזמן עבודה, אתגר ועניין. אני מקבלת מרחב פעולה גדול יחסית בתפקידי, וכמעט אין גבול למה שאני יכולה ליצור וליזום. יש לי כר פורה לעשיה, יצירה ולימוד. היות ואני מכירה באופן אישי את כל העובדים, ויש אוירה טובה בחברה, אני מקבלת תמיכה וחיזוק מהעובדים, מה שממלא אותי עוד יותר בסיפוק ומוטיבציה."

הפגישה היתה מקסימה !! היה תענוג להכיר את לילך ואת התפיסה המיוחדת של הארגון. דיברנו ודיברנו על משאבי אנוש, גיוסים אבל לא פחות על  טיולים להודו, יוגה…  ובכלל על החיים J

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה נעים להכיר - קפצנו לבקר,‏ עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>