שיר פרידה – שיחה עם אריאל אלבז על תהליכי פרידה, פרישה, ארגונים ומה שביניהם …

" האופן בו ינוהל תהליך הפרידה הוא מבחן קריטי לארגון ולמנהליו" מדגיש  אריאל אלבז מחברת Topskills.

אריאל אלבז מחברת Topskilis

לא פעם אנו מדברים על חשיבות תהליכי הפרידה מעובדים שעד לפני רגע אחד היו חלק מ"המשפחה" ועכשיו אנחנו נאלצים להיפרד מהם. את חלקם אנו פוגשים כאן באתר כאשר אתם מצרפים אותם וכך מקדמים אותם במציאת משרה חדשה. התהליך לא פשוט לא לנו ובטח לא לעובדים העוזבים. לצערנו ברוח התקופה הנוכחית יותר ויותר ארגונים ומנהלי משאבי אנוש צריכים להתמודד עם מציאות זו.

את אריאל פגשתי בדיוק מהסיבה הזו, רציתי לשמוע קצת על איך עושים את זה נכון.

אריאל, בעברו מנהל משאבי אנוש, הקים את חברת Topskills בשנת 2008 כאשר החברה מתמחה בליווי וייעוץ לארגונים בתהליכי פרידה מעובדים וסיום העסקה. "אנו נותנים מענה למגוון רחב של תהליכי פרידה וסיום העסקה .פיטורים/פרישה מוקדמת/פרישת גיל ולמה זה חשוב בעצם ? "אנחנו מלווים את העובדים בהמשך הדרך הן כהכנה חזרה לשוק העבודה והן כהכנה לעולם הפרישה . המודל שלנו מבוסס על מחקרים מעולם הפסיכולוגיה החיובית תוך התמקדות בזיהוי חזקות והצלחות של העובדים הנפרדים ."

למדתי בשיחה כי קיים שוני בין תהליכי הליווי של הפורשים מול המפוטרים, שוני הנובע מהצרכים השונים שלהם. "תהליך הליווי שלה המפוטרים מתרכז ב: בהתמודדות עם הודעת הפיטורים, הבנת שוק העבודה, גיבוש מחודש לגבי יעדי הקריירה הבאה, בניית חזון תעסוקתי ומפת קריירה מועדפת, פיתוח אסטרטגיות ושיפור מיומנויות להתמודדות בשוק העבודה, תרגול סימולציות, העצמה אישית, הכנה למבחני מיון, חיפוש עבודה ברשתות החברתיות, ניהול משא ומתן והכנה לכניסה לתפקיד חדש.

הצרכים של הפורשים הם שונים ואנו מנסים למקד את התהליך בהבנה כי תקופת הפרישה מספקת הזדמנות נדירה של חופש בחירה ונותנת לפורש הזדמנות לבחור על פי נטיות ליבו ורצונותיו את סגנון החיים העתידי שלו. התהליך מתרכז במעבר מחיי עבודה מסודרים לחיי פרישה – התמודדות רגשית עם תהליך הפרישה, ניצול זמן פנוי והתנדבות, קריירה שנייה, זוגיות ומשפחה, לימודים ופיתוח תחומי עניין אלטרנאטיבים"

קצת נתונים מסקר שעשתה החברה בארץ בקרב 400 מנהלי משאבי אנוש :

85% פיטרו השנה

44% נתנו למפוטרים שרותי ליווי שונים

והחשוב ביותר העובדים שנעזרים בליווי מיקצועי חוזרים לשוק העבודה בזמן הקצר ב 80 אחוז מעובדים שלא נעזרים.

אריאל מדגיש כי  הצוות של החברה  כולל  מומחים בתחום ליווי ויעוץ לקריירה מומחים בתחום ההשמה מנטוריים עיסקים עובדים סוציאליים ופסיכולוגים תעסוקתיים ובשנים בשנים האחרונות ליווינו אלפי עובדים מעולמות ההייטק, התעשייה, הפיננסים, התקשורת, בנקים, חברות ממשלתיות ועוד..

כאשר שאלתי את אריאל האם יש היענות מצד הארגונים לתהליכים אלו הוא שיתף שהיום ארגונים מבינים שניהול נכון של תהליך הפרידה יכול להקטין את המשבר ואף למנף את יחס העובדים הנשארים כלפי הארגון. ויותר מזה, לדברי אריאל " האופן בו ינוהל תהליך הפרידה הוא מבחן קריטי לארגון ולמנהליו.

מחקרים מראים שארגונים אשר מנהלים נכון את תהליכי הפיטורין מצליחים באחוז משמעותי יותר:

לשמור על מוטיבציה וחזרה לשיגרה בארגון

 לייצר אווירה טובה ומחויבות בקרב הנישארים,

מצמצם את השפעת SURVIVORS SYNDROM

שומר על תדמית בפני לקוחות ספקים ומתחרים

הופך את העוזבים לשגרירים בשוק העבודה

TOPSKILLS בנתה חבילת ליווי הוליסטית לעובד העוזב ובימים אלו השקנו את תוכנית "לצאת לדרך חדשה" תוכנית ליווי אישית לעובדים העוזבים עם שלשה מסלולים עיקריים שמאפשרת לכל ארגון להתאים את התוכנית ואת המסלול הנבחר לעובדיו, גם לעובדים בודדים.

אריאל מזמין אתכם לקבל מדריך חינם לפרידה נכונה מעובדיו 

ובכלל ללמוד קצת יותר על תהליכי פרידה ופרישה באתר של חברת Topskills

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה כללי,‏ עם התגים , , , , , , , , , , , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>