
מתחילים את היום – כנס Sharing HR – מלון אלמא
יום שמתחיל ככה חייב להמשיך ולהיות ככה …..
"היה כנס נהדר מיכל, הכל היה מושלם" , "היה כנס מושקע ומעניין במיוחד והאווירה הייתה טובה וחמימה…", " היה נפלא.יום מלא וגדוש. יישר כוח" " .הכנס היה מעורר השראה, איכותי הן מבחינת ההרצאות והן מבחינת האירוח במלון משגע. יישר כוח!… אלו רק חלק מהפידבקים שקיבלנו על הכנס שהתקיים בשבוע שעבר.
ומה היה כל כך מוצלח ? אולי המקום המקסים ? הקהילה המתגבשת אשר חלקה כבר מכירה זה את זו ? אולי דווקא המשתתפים החדשים שהביאו איתם זוויות חדשה לאווירת ה Sharing ? המרצים המוכשרים? התכנים המדוייקים ? ההפקה המוקפדת של אורין קיסריה? הפינוקים ? כנראה שהתשובה טמונה בשילוב של כל אלו והתוצאה היתה משהו יוצא דופן שהיה באוויר ויצר יום מושלם .
כאשר שחף מחברת אורין קיסריה הציעה שאת הכנס הבא נקיים במלון אלמא בזכרון זה היה נשמע כמו פנטזיה נחמדה אך רחוקה .. והנה לפני כשבוע ב 09/02 התארחה קהילת Sharing HR לכנס במלון המהמם ועשרות אנשי משאבי אנוש וגיוס מארגונים הגיעו לקחת חלק ב – Sharing. הרבה תודות מגיעות למי שלקח חלק ביום הזה ובראשם כמובן שחף ואורין קיסריה כולה אשר זה הכנס החמישי שאנו עושים יחד וכל פעם ההפקה מוצלחת יותר מקודמתה ! אבל תודות אח"כ , עכשיו בואו נדבר על מה שהיה לנו ..

קהילת Sharing HR
את היום פתח עומרי גפן מנכ"ל קבוצת גבים בהרצאה בנושא ה – Collaboration בשרות מחלקות משאבי האנוש והגיוס בארגון . בימינו , שיתופי פעולה אפקטיביים נתפסים כ – MUST ולא עוד כמשהו ש – NICE TO HAVE. חברות רבות שנמצאות בתחרות עסקית מוצאות נקודות לשיתוף פעולה אשר מקדם את שני הצדדים .

עומרי גפן – מנכל קבוצת גבים
עכשיו , איך עושים את זה בתוך הארגון ? וגם מחוץ לארגון ? מה השפעת חוסר שיתוף הפעולה על המחלקות השונות . מנהלים בכלל, ומנהלי משאבי אנוש בפרט, מודעים לחשיבות ניהול הממשקים בתוך הארגון ואל מול ארגונים אחרים, ולחיבור בין תהליכים לתוצאות. אולם… העסק הזה לא עובד מספיק טוב… חסמים שונים שלנו , החל מתרבות ארגונית תחרותית ועד העדר כלים ותהליכים, פוגעים בסופו של דבר בפעילות תקינה של יחידות וארגונים. עומרי הציג בפנינו תפיסה חדשנית בכל הנוגע למרחב הזה, לפיה שיתופי פעולה יתקיימו באפקטיביות רק בהטמעת הנושא בתרבות הארגונית ובאופן סיסטמתי ודיסציפלינרי. על בסיס תפיסה זו הוצג מודל ה – ECA שפותח בקבוצת גבים, ואשר מוטמע בארגונים שונים בארץ ובעולם כמנוף לצמיחה ארגונית.היה מרתק וקיבלנו כלים ורעיונות ליישום בתוך הארגון.
משם המשכנו כמיטב המסורת לקבוצות ה Sharing – קבוצות דיון סביב נושא מסויים המאפשרות גם להיכנס לעומק וגם להכיר קולגות וללמוד זה מזו כאשר הפעם הנושאים היו סביב מערכות יחסים – עם העובדים, עם המנהלים ועם המועמדים.
ריני קרלין AVP מנהלת משאבי אנוש XURAישראל (Comverse) הובילה דיון עשיר ומעשיר בנושא התארגנות עובדים, נושא אשר רלוונטי כיום לכל ארגון. ריני שיתפה מניסיונה והציגה את הנושא מזוויות שונות הכוללות גם את המקום שלנו – של הגיוס ומשאבי האנוש בתוך תהליך מיוחד זה המתרחש בארגון .
מאיה בוכניק -בעלת הבלוג Career Tips 4 Geeks – הציגה תוצאות סקר שבצענו יחד אשר פנה
למועמדים אותם אנו פוגשים כדי שישתפו איך הם מרגישים בתהליך הגיוס .. היה דיון פתוח עם הרבה שיתוף הדדי והבנה שאכן לחווית הגיוס יש שני צדדים . בקרוב יפורסם הסקר ותוצאותיו !
דרור פאול – השמה גרופ – המנוסה בתפקידי ניהול החל ממנהל רשת, מנהל משאבי אנוש ועד מנכ"ל הוביל דיון בנושא המימשקים בין מחלקת משאבי אנוש וגיוס , המנהל הישיר/המקצועי והעובד שביניהם . הדיון העלה דילמות ניהוליות של היכן מסתיים התפקיד של מח' משאבי האנוש מול העובד והיכן מתחיל תפקיד המנהל, האם יש כפילות , ניגודיות ?
כמו תמיד הזמן לא הספיק וכמו תמיד אפשר היה להמשיך ולהחליף דעות וידע אבל אז הגיע הזמן להפסקה ולסיבוב היכרות במלון המיוחד הזה . אלמא מעבר להיותו מלון יפהפה הוא מרכז לאומנויות ויש בו תערוכות והופעות. המקום מהמם ביופיו ויש בו את אחד האולמות המפוארים שתראו. הצוות הסביר לנו ועשה הדגמה של יכולות האולם .. דבר אשר גרם לכולנו פשוט לרצות לשקוע בכורסאות הנוחות ולהשתקע ..

אולם הקונצרטים – אלמא
לאחר הסיור לאחר המקסים והפסקת נשנושים מהממממת !! המשכנו בהרצאה של טל סימון מנהלת הגיוס של Sandisk ישראל .מגיוס אמוציונאלי לגיוס רציונאלי – זו היתה כותרת ההרצאה אשר במהלכה טל

טל סימון – Sandisk
שיתפה אותנו בשינוי אותו עשתה בתהליכי הגיוס בארגון אשר למעשה בנה גשר של הבנה בתקשורת בין מחלקת הגיוס למנהלים והוביל לשיפור איכות הגיוס ובניית הצוותים בארגון. בהרצאה טל הציגה לפנינו את התהליך הייחודי אשר במרכזו פיתוח כלי גיוס מובנה ושיטתי למנהלים ליצירת גיוס מקצועי ואפקטיבי יותר.
את תכני היום חתמנו בהרצאה של ארז מיזרחי "להמשיך מחדש – תקשורת בפיטורים" – ארז שיתף אותנו בסיפור חייו ממנו יצא לתהליך

ארז מזרחי – להמשיך מחדש
אשר הוביל אותו לאמן אנשים במצבי משבר תוך התמקדות בתהליכי גירושים. כאשר התפיסה המובילה אותו היא כיצד מנהלים את התהליך מתוך ראיית הסוף הטוב כבר מההתחלה? במהלך ההרצאה ארז חיבר בין סיטואציות הגירושים והפיטורים . במהלך ההרצאה ארז ניסה לחבר אותנו לצד הרגשי של התהליך הן מהצד של המפטר והן של המפוטר – היה מרתק לבחון את תהליך הפיטורים מזווית מעניינת זו .

ארוחת צהריים -אלמא
ועכשיו נותר לנו רק להתפנק בארוחת צהריים מהממת הן ביופיה והן בטעמה…

ובין לבין .. לא מפסיקים לעבוד .. – צוות Toyga

נפגשים בקהילה – מנהלות משאבי אנוש וגיוס של קלי גרופ, הלמן-אלדובי ועמיתים

נהנים מהמרפסת – מלון אלמא
היה יום נפלא, עשיר בתכנים מעניינים, משתתפים משתפי פעולה ורצון ללמוד ולתרום ידע וכמובן אירוח ברמה הכי גבוהה שיש!
לצפות בתמונות מהכנס
אז למי תודה ?
לדורון המקסים מהקניון החברתי אשר פינק אותק אותנו במתנה מיוחדת ליום המשפחה – ליצירת קשר
לרז שנתנה לנו טאצ' אביבי עם הפרחים – R&S – רז 052-8361011 -עיצוב אירועים בפרחים
לנבו מלוגו שוקו על הטעימה האישית והמתוקה בסוף הכנס – נבו 054-4365971 – לוגו שוקו
כמובן לצוות מלון אלמא על האירוח המדהים
ותודה עם חיבוק גדול לאורין קיסריה – שחף מזור, מנהלת שיווק 054-5600210 אורין קיסריה
להתראות במפגשים הבאים

עם שחף מאורין קיסריה