מערכת היחסים בין ארגונים למועמדים – החוק

לכולנו זה ברור כמה זה חשוב … מועמדים טורחים, מפנים מזמנם, מגיעים לראיון עבודה ולעתים ממשיכים בתהליך של בחינות , ראיונות נוספים, מבדקים ועוד .. ואז משהו בדרך קורה, התפקיד הוקפא, התקדמנו עם מועמד אחר וכך לעתים התשובה למועמד פשוט מתפספסת, זה קורה לטובים שבינינו ולא מסיבת חוסר התחשבות אלא לעתים פשוט מעומס עבודה. באותו הזמן הצד השני ממתין לתשובה שלא מגיעה, חש שלא מכבדים אותו ואת זמנו ולא פעם משתף בתחושותיו חברים, קרובים וגם קבוצות מחפשי עבודה ברשתות חברתיות  … עכשיו המחוקק החליט לשים על זה דגש וכך מה 30/01/15 הקשר שלנו עם מועמדים מקבל זווית חוקית  ומחייב אותנו לבודק ולרענן את נהלי העבודה בכל הנוגע לקשר עם מועמדים .

עו"ד קרן זיו המתמחה בדיני עבודה מפרטת את החוק :

תיקון מס' 6 לחוק הודעה לעובד (תנאי עבודה), התשס"ב-2002

ביום 08.12.2014, התפרסם תיקון מס' 6 לחוק הודעה לעובד (תנאי עבודה), התשס"ב-2002, (להלן: "התיקון"), אשר יכנס לתוקפו ביום 30.01.2015.

בהתאם לתיקון, מעסיק יחויב למסור למועמד לעבודה, המשתתף בהליכי מיון לעבודה, הודעה בכתב בנוגע להתקדמות הליכי המיון לעבודה, לפחות אחת לחודשיים מיום תחילת השתתפות המועמד בהליכי מיון.

כמו כן, יחויב מעסיק למסור למועמד לעבודה הודעה בכתב על אי קבלתו לעבודה, תוך ארבעה עשר ימים מהיום בו התקבל אדם אחר לעבודה שלגביה נערכו מבחני המיון.

ההוראות החדשות אינן חלות על מועמד לעבודה:

  • בעבודה שתקופת העבודה בה אינה עולה על שלושים יום;
  • בעבודה בענף ההסעדה;
  • בעבודה אצל מעסיק המעסיק פחות מעשרים וחמישה עובדים.

התיקון מגדיר "הודעה" לרבות הודעה באמצעי אלקטרוני או אמצעי טכנולוגי אחר; ו"הליכי מיון לעבודה" כראיון או בחינה.

יש להקפיד ולמלא אחר הוראות התיקון לחוק, שכן הוראות החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, התשע"ב-2011, תוקנו בהתאמה, על כל המשתמע מכך.

יש שאלות? צורך בהבהרות ?

שלחו אלינו וקרן תשמח לענות : info@sharing-hr.co.il

 

 

 

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה כללי,‏ עם התגים , , , , , , , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

תגובה אחת על מערכת היחסים בין ארגונים למועמדים – החוק

  1. מאת אורי שאבי‏:

    לצערנו החוק עדיין כמעט ולא מיושם על ידי מעסיקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>