"מעניין, ממוקד, מעשיר, אווירה טובה, מחבר וגם טעים…" אלו חלק מהמילים ששמענו בתום הכנס בשבוע שעבר. ובאמת היה יום מיוחד כאשר האווירה החורפית שליוותה אותנו , רק העצימה את החוויה. עשרות מחברי הקהילה וכך גם אנשי משאבי אנוש וגיוס רבים מארגונים אשר בחרו להצטרף ליום של Sharing.
את הבוקר פתחנו בארוחת בוקר מפנקת של "חטאים מתוקים" ולאחריה המשכנו בסקירה קצרה על Sharing HR . כמו למשל .. שבתחילת 2012 היו חברים בקהילה 85 ארגונים והיום חברים למעלה מ 700 ! שיתפנו במה קרה פה בשנה האחרונה, עשרות גיוסים אשר חסכו עשרות אלפי שקלים לארגונים המגייסים בשיתוף, סטטיסטיקות של גיוס 1 מ 1/2 מועמדים, המפגשים שהיו לנו ועוד. כמו כן שיתפנו בפעילויות החדשות העומדות בפתח
משם עברנו להרצאה מרתקת ומקצועית של אפרת דגן מנהלת הגיוס של גוגל, אשר עודדה אותנו להרחיב את הראייה והגישה בכל הקשור לגיוס מועמדים. האם יתכן שאנחנו לא מחפשים במקום הנכון? אולי המועמד המועדף והעובד עם הפוטנציאל הגדול הוא זה אשר הכישורים והניסיון שלו לא תואמים בדיוק את מה שאנחנו מחפשים ? אפרת שיתפה את המשתתפים בידע רב אשר השאיר את כולם עם שאלות נוספות ובחינה עצמית. פנו אלינו לקבלת המצגת
לאחר מכן סיון מדליון (המקסימה) או כהגדרתה את עצמה "מהנדסת מיתוג .." הכניסה לנו מעט סטיילינג לכנס בהרצאה קצרה אשר דיברה על "הרושם הראשוני כמפתח להצלחה" . סיון הדגישה כיצד ליצור רושם חיובי בכל סיטואציה כך שיעביר את המטרות שלנו, ימקסם את הפוטנציאל שלנו וישפר את מערכת היחסים שלנו עם עצמנו ועם הסביבה האישית והמקצועית. ובכלל טיפים נוספים לשימוש בשפת הגוף, בלבוש ובאביזרים ככלי להעברת מסרים וליצירת רושם חיובי ומראה קוצר מחמאות.
לאחר הפסקה קצרה פגשנו את נגה כהן (מ"המרכז לקידום תהליכי חיים) . נגה אשת משאבי אנוש וותיקה הציגה בפנינו תפיסת עולם מאתגרת בה היא רואה את מנהלי משאבי האנוש כמעצבי תודעה בארגון.
שוחחנו על השינוי שמתרחש סביבנו ועל השפעתו על ארגונים. המעבר מאנרגיה של הישרדות (שאפיינה יותר את העידן הקודם) לאנרגיה של התפתחות (המאפיינת את העידן החדש) הגורמת לכך שהעובדים המגיעים לארגונים שלנו שונים מבעבר. הצרכים שלהם שונים. כבר לא רק בטחון כלכלי וסיפוק צרכים בסיסיים. הצרכים החדשים הם מימוש עצמי, מיצוי היכולות, מימוש ערכים של חיבור לסביבה ולקהילה. נגה הזמינה את המשתתפים לבחון עד כמה הפרדיגמות הניהוליות של הארגון שלהם מעודכנות. פנו אלינו לקבלת המצגת
וכמובן כמיטב מסורת ה Sharing שלנו התחלקנו לשלוש קבוצות דיון אשר הונחו על ידי חברי קהילה מנוסים התרמו מהידע והניסיון שלהם בתחומי הדיון :
HR – Development and Self branding – בהנחיית דניאל שני. דניאל המנוסה בתחום משאבי אנוש בחברות הייטק גלובליות מזה כ-20 שנים (אלסינט בע"מ, GE Healthcare, סיסקו) ניהלה דיון בנושא ההתפתחות האישית שלי. עד כמה חשובה ההשקעה במקצועיות שלי, כיצד המיתוג האישי שלי ושל המחלקה תורם לקידום תהליכי משאבי אנוש וגיוס בארגון. התבוננות במערכת היחסים שלי עם הארגון בהיבט העיסקי, הארגוני, התרבותי, הבינאישי והריגשי. פנו אלינו לקבלת המצגת
בניית תוכנית עבודה שנתית – תמר אייל סמנכ"לית משאבי האנוש של קבוצת שילב הובילה דיון בנושא בניית תוכנית עבודה שנתית. מה תפקיד מחלקת משאבי האנוש בתוכניות העבודה של המחלקות/אגפים השונים. מה נכניס לתוכנית, כיצד נעקוב אחר הביצוע ובכלל ללמוד "איך זה עובד אצלך". .פנו אלינו לקבלת החומרים
בניית תקציב גיוס – מנהל הגיוס כ- RBP בהנחיית עודד אברהם – מנהל הגיוס של קבוצת אלקטרה עודד ניהל דיון בנושא בניית התקציב השנתי. מה תפקיד מחלקת הגיוס בתכנון הארגוני . מה עושים כ"שסוגרים לנו את הברז". כיצד בונים את העוגה , מה התמהיל הנכון למקורות הגיוס ועוד .פנו אלינו לקבלת החומרים
את היום קינחנו בארוחת צהריים מפנקת של חטאים מתוקים אשר לאורך כל היום דאגו לנו קולינרית ובנוף אשר התחלף לנו מול העיניים והפך לחורף אמיתי ..
נתראה במגוון הפעילויות בשנת 2015 ….
למי תודות ?
* לדורון מהקניון החברתי הראשון אשר פינק אותנו במתנות מקסימות עם ערך חברתי ! – דורון – doron.for.impact@gmail.com
* לקייטרינג "חטאים מתוקים" – על האירוח הנפלא – איריס – iris@hataimmetukim.co.il
* למוזיאון ארץ ישראל על המקום המקסים – ורדית מנהלת השיווק – varditk@eretzmuseum.org.il
* לחברת אורין קיסריה על העזרה בהפקה. שחף – shahaf@orin.co.il
והרבה תודה, לכם על ה Sharing
חברי הקהילה שלא הצליחו להגיע מוזמנים לפנות אלינו לקבלת החומרים