הצצה אל מאחורי הקלעים של תהליכי הפרידה ב ECI

כולנו קוראים את הכותרות בעיתונים על חברות העוברות שינויים ונאלצות להיפרד מעובדים וכך גם קראנו לאחרונה על חברת ECI .  מאחורי כל כותרת כזו יש עולם ומלואו – של התנהלות התהליך בארגון, התפקיד של משאבי אנוש בתהליך, וכמובן העובדים והרבה רגשות טעונים.

אני מכירה את טל קורונל מ ECI  כבר למעלה משנה וחצי והיא היתה מהראשונות שבחרה לקדם את העובדים העוזבים את ECI  באתר. טל היא  מנהלת הגיוס והתעסוקה הגלובלית של ECI ולאחר "גל הפיטורים" האחרון החלטנו שהגיע הזמן קצת להיפגש. היה לי חשוב ומעניין לשמוע על "מאחורי הקלעים" של התהליך ומצאתי תפיסת עולם מיוחדת בנוגע לאחריות הארגון והיחסים עם העובדים העוזבים.

"לצערנו חווינו  מספר גלי פיטורים וזה נעשה קשה יותר ויותר. אנו נאלצים להיפרד מעובדים איכותיים ומקצועיים שתרמו רבות לארגון" משתפת טל. "כיום אנו עושים את התהליך כולו בתוך הבית וכל עובד יכול לבחור אם להשתמש בכל השירותים המוצעים לו או רק בחלקם.. בנינו ערכה הכוללת מגוון שרותים ותכנים וכל עובד מקבל קלסר אישי עם כל האינפורמציה שהוא זקוק לה. חלק מאותם שירותים כוללים מספר הרצאות של גורמים רלוונטיים חיצוניים וסדנאות פנים ארגוניות המועברות על ידי צוות הגיוס"

טל קורנל – ECI

לדברי טל הסדנאות חשובות, הן גם מספקות כלים וידע אבל גם נותנות את התחושה של "אני לא לבד" ועוזרות להוריד חרדות. בנוסף להרצאות ולסדנאות אנו מציעים גם פגישות אישיות המוקדשות לסיוע בכתיבת קורות החיים, פרופיל בלינקדאין.ובכלל, מתן סיוע וייעוץ בכל הקשור למציאת עבודה חדשה. כל חומרי הסנדאות וההרצאות ניתנים לכל העובדים בין אם לקחו בהם חלק ובין אם לאו.

כששאלתי את טל איך העובדים מקבלים את כל התהליך היא שיתפה וסיפרה: "העובדים יודעים להפריד בין הכעס על הסיטואציה לבין ההכרה שכדאי להם לקבל ולקחת את הידע והכלים שהארגון נותן להם. אנו זמינים עבורם בכל רגע נתון כשהמסר המרכזי שאנו מנסים להעביר להם "שזהו המצב בין אם אנחנו מסכימים איתו או לא, זה לגיטימי ונכון לכעוס ולהיעלב, אבל אסור שזה מה שישתק אותנו וימנע מאיתנו להמשיך הלאה. אנו מזמינים אותם ל'נצל' את כל האינפורמציה שאנו נותנים להם ולהשתמש בה באופן שיקדם אותם בתהליך חיפוש העבודה.  ארגנו קלסר של מעל ל 600 משרות מעשרות חברות אשר חלקן גם השתתפו ביריד הגיוס שערכנו ורוב העובדים בוחרים למקסם את השרות שאנו נותנים להם.

נהניתי לשמוע את התפיסה המיוחדת של טל והארגון אשר גורסת ש "אנחנו כארגון חייבים להיות אחראיים לעובדים העוזבים. אם אנחנו לא יכולים לשמר אותם מחובתנו לעזור להם ולקדם אותם במציאת עבודה ". כדי לקדם תהליכים כאלו יש צורך בגב של הארגון ולשמחתי סמנכ"ל משאבי האנוש עדי בילדנר וההנהלה תומכים בתהליך".

יריד הגיוס שהתקיים ב ECI

טל בעלת ניסיון עשיר בגיוס ולצד משימות הגיוס עסקה בליווי תהליכי פרידה והובילה תהליכים גלובאלים בתחום. טל הגיעה ל ECI  לאחר תפקיד של מנהלת הגיוס הגלובלית של קומברס במשך 3.5 שנים.  לפני כן ניהלה את הגיוס של קודאק ושל אינדיגו והיא בעלת תואר ראשון בעבודה סוציאלית ותואר שני במנהל עסקים.

שמחתי לפגוש את טל כמו תמיד אבל שמחתי אפילו יותר לשמוע את הגישה המרעננת והכל כך חשובה ומתקדמת של הארגון בנוגע לליווי וקידום העובדים העוזבים …

את טל  תוכלו לפגוש בכנס שלנו שיתקיים ב 26/11 שם היא תשתף בהרחבה כיצד בנו ויישמו את תהליך ליווי הפורשים , תתן לנו טיפים וכמובן כלי עבודה מעשיים המתאימים לכל ארגון.  

להרשמה למפגש – info@sharing-hr.co.il 

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה נעים להכיר - קפצנו לבקר,‏ עם התגים , , , , , , , , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>