טעויות נפוצות בחיפוש עבודה – קורות חיים – לימור רביד מיד בן צבי

טעויות נפוצות בחיפוש עבודה – קורות חיים

חיפוש עבודה הוא מיומנות שניתן לשפר ע"י כך שנימנע ממספר טעויות נפוצות.

זוהי כתבה ראשונה בסדרת כתבות העוסקת בטעויות נפוצות. הפעם נתמקד בקובץ קורות החיים עצמו ולאופן השליחה, לפני שנתחיל נזכיר כי המטרה של קורות החיים היא לזמן אתכם לראיון עבודה.

  1. קובץ קורות חיים אחד המשמש לכל המשרות – לכל משרה הדגשים משלה, כל מגייס רואה צרכים שונים ומגדיר אחרת את המשרה ואת דרישות התפקיד, לכן יש להתאים את קורות החיים לכל משרה ומשרה. אם אתם פונים לכמה כיוונים צריך שיהיו לכם  כמה גרסאות של קורות החיים, שכל אחד מהם יתאים למשרה אחרת. קובץ קורות חיים אחיד שפונה לכמה כיוונים משדר עמימות וחוסר מיקוד.
  2. שליחה בלתי מבוקרת של קורות חיים – שליחת קורות חיים  ללא הכרה לא זו שאינה מועילה היא מזיקה. הקפידו לשלוח קורות חיים רק למשרות שמתאימות לפרופיל שלכם בין אם משום שחסר לכם ידע בתוכנת מחשב מסוימת, או משום שאתם overqualified, ובין אם משום שאתם שולחים "סתם, כי זה נראה מעניין". אם אינכם מתאימים לפרופיל המשרה המוגדר, המגייס לא יחזור אליכם, אז מה הטעם לשלוח קורות חיים? בנוסף, הימנעו משליחה מרובה של קורות חיים – פעם אחת מספיקה. כשמגייס נתקל פעמים רבות באותם קורות חיים הוא נרתע מלזמן את המועמד וזה האחרון מתויג כנודניק.
  3. פניה שחסרים בה פרטים הנדרשים בהתאם למודעה – כשמגייס כתב נא לציין ת.ז / ציפיות שכר/ צבע מועדף אל תתעלמו. התעלמות מדרישות שהציב המגייס בקורות החיים תביא ישירות להתעלמות מכם. לא חבל?!
  4. שימוש בפורמט מוכן של קורות חיים – המגייסים מזהים מקילומטרים את קורות החיים המוכנים, כולם בדיוק אותו הדבר. התוצאה היא – קורות חיים שאולי כתובים נכון, אך נראים בדיוק כמו אלפי קורות חיים אחרים שקיבל המעסיק יחד עם אלו שלכם ולכן מקטינים משמעותית את הסיכוי שהם יבלטו על פני האחרים ויביאו לזימון לראיון. לכן, אם החלטתם לעשות זאת, עשו זאת בצורה מושכלת והתאימו את קורות החיים לאישיותכם וניסיונכם.
  5. פרטים אישים – אחת הטעויות הנפוצות היא עודף בפרטי התקשרות, מספר רב של טלפונים, מיילים וכתובות, יוצרים אנטגוניזם אצל מעסיק, הוא אינו רוצה לנחש באיזה מספר יוכל לתפוס אתכם ולאיזו כתובת מייל לשלוח הודעות. צריך שהמידע יהיה ברור, קריא ושמיש. מן העבר השני נמצאים אלו שמשאירים למגייס לנחש את פרטיו האישיים ומחסירים פרטי התקשרות. בחרו מספר טלפון אחד בו תהיו זמינים מרבית הזמן. באם הנכם בעלי יותר מכתובת מגורים אחת כתבו את הראשית ובסוגרים אפשרות למגורים בעיר/ הישוב האחר. זה המקום לציין שאם הנכם גרים ביישוב לא גדול , לא בטוח שהמגייס הפוטנציאלי מכיר אותו לכן כדאי לציין בסוגרים את שם העיר / הישוב הגדול הקרוב / שם גוש הישובים הרלוונטי. שימו לב כי לעיתים קורות חיים ללא ציון עיר המגורים נפסלים רק בשל החשש שמדובר בישוב מרוחק. אשר לכתובות המייל, הימנעו משימוש בכתובת המייל של המעסיק הנוכחי והשתמשו בכתובת מייל גנרית – בחרו שם מייצג ולא כינויים ובדיחות.
  6. כתיבת קורות חיים בסדר כרונולגי – קורות חיים כותבים מהתפקיד האחרון אחורה ולא להפך. מטרתה של כתיבה זו  היא להדגיש את הדברים האחרונים (וסביר שגם החשובים) שעשיתם. שימו לב כי מגיל מסוים ו/או ניסיון מספיק,  אין צורך לכתוב את הניסיון התעסוקתי מהעבודות המזמנות שלאחר הצבא ובתקופת הלימודים, אלא אם יש בניסיון זה כדי להוסיף לניסיונכם דבר מהותי. הסתפקו בפירוט של 15 השנים האחרונות. כנ"ל גם לגבי הלימודים בתיכון.
  7. קורות חיים לא עדכניים- עד כמה שהדבר נשמע אבסורדי ישנם מועמדים שלא עורכים הגהות על קורות החיים שלהם ופעמים רבות מסתפקים בהוספת מקום העבודה האחרון לקורות החיים הישנים שלהם, עד כדי שאינם מעדכנים את הטלפונים והכתובות העדכניות. כניסה לתהליך של חיפוש עבודה היא הזדמנות להתעדכן במגמות בשוק קורות החיים (לדוגמא היעלמותן של התמונות, שהיו אופנתיות לפני מספר שנים) ולעדכן את מה שעשיתם בעבר כך שניסיונכם יוביל אתכם למשרה הבאה.
  8. עיצוב לא אחיד של קורות החיים- המטרה של קובץ קורות החיים היא להציג אתכם בצורה המיטבית. חשיבות העיצוב אינה רק בהיבט האסטטי, מסמך מעוצב ומאורגן כהלכה מסייע למגייס להתמקד בנושאים החשובים. העדיפו עיצוב פשוט והקפידו על שימוש בפונט אחיד, הדגשת כותרות ויצירת מבנה אחיד שיסייע בהבנה של קורות החיים.
  9. שימוש בתמונות ובטבלאות – בישראל של 2013, רוב המעסיקים מגודל בינוני ומעלה משתמשים במערכות מידע. לא כל מערכות המידע מתמודדות היטב עם תמונות וטבלאות. חבל לאבד את הסיכוי להגיע לידיו של המעסיק הפוטנציאלי רק בגלל פרט טכני כה פעוט.
  10. הימנעות משליחת מכתב מקדים – נכון, לא כל המגייסים קוראים את המכתב המקדים אך האם כדאי לוותר עליו? מכתב מקדים הוא ההזדמנות שלכם להראות למגייס איך אתם מתאימים למשרה, מדוע לא לנצל זאת? שימו לב כי מכתב שבו כתוב רק משפט סתמי כגון: אשמח להגיע לראיון , אינו משרת את המטרה ולכן מייתר אותו לחלוטין.

 ולפני שנסיים נציין, כי ישנם מקרים בהם דווקא מה שנחשב כטעות בקורות החיים, הוא שיצור את היתרון התחרותי שלכם בשוק. לדוגמא – אם אתם מועמדים לתפקיד של דוגמנות, ישנה חשיבות גדולה להוספת תמונה ואילו אם אתם מעצבים גרפים, קובץ מעוצב ומיוחד, עשוי להדגים את היכולות שלכם ולהגדיל את סיכוייכם להתקבל לעבודה.

 בהצלחה

לימור רביד – מנהלת משאבי אנוש ומלווה מועמדים בתהליכי חיפוש עבודה.

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה למחפשי עבודה - חומרים ומאמרים,‏ עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>