Tomigo – ככה זה כשיש חברים

טל מורן מנכ"ל Tomigo  קפץ לקפה לדבר קצת על רשתות חברתיות, גיוסים, וטכנולוגית חבר מביא חבר:

כיום בפייסבוק רשומים למעלה מיליארד משתמשים, בטוויטר עברו את רף ה-500 מיליון משתמשים, לינקדאין מציגה מליוני פרופילים מקצועיים, וגוגל פלוס פורחת גם היא. אנשים רבים מבלים ברשתות החברתיות השונות מספר לא מבוטל של שעות, והסיבה העיקרית לכך היא היכולת המשמעותית עבורם ליצור ולתחזק קשרים עם כמות גדולה מאוד של חברים – בין אם מדובר בשכנים ובין אם מדובר במכרים שלעולם לא פגשנו.

אם ניקח את היכולות של הרשתות החברתיות לאקולוגיה הארגונית, מכרה זהב ניגלה לעיננו. בעולם כה דינמי ומורכב, ארגונים מסתגלים ומתאימים עצמם למציאות בעזרת שימוש במבנה ארגוני מרושת, וכוח עבודה מוכן ורתום לניצול הזדמנויות. בזכות המבנה המרושת, הארגון מייצר ערך שיתופי ומזהה הזדמנויות למימוש הצלחות ארגוניות רבות.

שיטת הגיוס "חבר מביא חבר" היא דוגמא מצוינת לשימוש נבון במבנה מרושת בארגון. באמצעות השיטה ארגונים מגייסים מועמדים איכותיים אשר מגיעים דרך קשריהם החברתיים של עובדי הארגון. השיטה מביאה ליצירת ערך ארגוני רב – סביבת עבודה חברית, שימור והגדלת ההון אנושי ועוד ערכים אינטגרלים ומשמעותיים, ולכן, היא מאומצת בחום ע"י ארגונים רבים.

ארגונים חדשניים ומובילים יודעים כיצד למקסם את תוצאות הגיוס שלהם באמצעות "חבר מביא חבר", באילו קהילות ורשתות חברתיות למקד את מאמצי הגיוס שלהם ואיך לרתום את העובדים למאמצים הללו. על מנת לעשות זאת, הם משתמשים בטכנלוגיות מתקדמות אשר מאפשרות לעובדים לקחת חלק פעיל בתהליך על מנת לרכז את פעילותם להפניית החברים ברשתות החברתיות שלהם.

דוגמא לטכנולוגיה כזו היא פלטפורמת Tomigo אשר ממנפת את השיטה ליצירת ערך רב עבור הארגון. בעזרת הטכנולוגיה של Tomigo, הארגון  מצד אחד נהנה מחשיפה למקורות של מועמדים איכותיים דרך קשרים חברתיים ברשתות חברתיות כמו Facebook, Linkedin ו-Twitter, תוך זמן קצר ובעלות נמוכה, ומצד שני, הארגון מעשיר את העובדים בכלים תומכים אשר מעודדים אותם להירתם לטובת השגת מטרות הגיוס, ומאפשרים להם להנות מהתהליך ולרצות בהצלחתו.

ניתן למצוא דוגמאות מעניינות לקידום פעילות דרך רשתות חברתיות אשר הביאו לתוצאות מרשימות. חברת "נייק" השיקה אפליקציית ריצה בעזרתה ניתן למדוד את אורך המסלול ומהירות הריצה. הנתונים דווחו בזמן אמת לחברים ברשתות החברתיות, ורמת ההיענות הייתה כה גבוהה עד כדי כך שתוך כ-15 ימים בלבד כל משתמשי האפליקציה רצו מרחק באורך כחצי מכדור הארץ. דוגמא אחרת ובולטת היא מסע הבחירות של ברק אובמה אשר כלל שימוש רחב ברשתות חברתיות. ההתלהבות הייתה רבה, וחדשות לבקרים מעריצים העלו ל-YouTube קליפים שהיללו את אובמה, מה שתרם רבות למסע הבחירות שלו.

אם כך, בדומה ל"נייק" ולאובמה, בזכות מיצוי הפוטנציאל במינוף קשרים חברתיים, ארגונים מובילים מנצלים הזדמנויות רבות, משיגים הצלחות רבות, וכמובן חשוב מכל, מייצרים מקום עבודה שכיף לעבוד בו.

לסיום, שלושה טיפים לעוסקים במלאכה:

  1. באמצעות תחרויות מהנות ותגמול על השתתפות העובדים במאמצי הפניות החברים, ולאו דווקא כמקובל כיום, על פי הצלחת גיוס, תטמיעו בקלות את מודל הפניות החברים בתרבות הארגונית.
  2. עדכנו הן את העובד המפנה והן את המועמד בסטטוס המועמדות שלו. אי מענה יוביל לפגיעה משמעותית בפעילות הפניות חברים בארגון.
  3. שתפו משרות ברשתות החברתיות בשילוב כותרות אטרקטיביות כדי למשוך תשומת לב, מדדו את מספר המבקרים, וכך תדעו כיצד לשפר את נראות המשרה.

מעוניינים להתעדכן בנושאים החמים בתחום?
אני מזמין אתכם לשמור על קשר דרך ערוצי המדיה החברתית שלנו:
לינקדאין  פייסבוק  טוויטר

מעוניינים להתנסות בשימוש במוצר ולקבל הטבה כחברי Sharing HR  הירשמו ("Sign Up")

בברכת אנשים טובים,
טל מורן, מנכ"ל Tomigo

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה קפצו לקפה,‏ עם התגים , , , , , , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>