עבודה חדשה לשנה החדשה – לימור רביד

שבעה טיפים לניצול תקופת החגים לקידום הדרך לעבודה חדשה

לקראת ראש השנה מאחל לעצמו כל מחפש עבודה להתחיל לעבוד במקום עבודה חדש, אבל לרוב מחפשי העבודה תקופת החגים היא תקופה בעייתית, המאופיינת בהאטה משמעותית בגיוס עובדים ולפיכך הקטנת הסיכויים למצוא עבודה. האמנם?!

נראה כי דווקא בשל העובדה שמועמדים רבים בוחרים לדחות את החיפוש לאחרי החגים הסיכוי לבלוט גדול בהרבה ועימו גם הסיכוי להתקבל לעבודה חדשה, אגב הדבר נכון גם לגבי המשרות המוצעות, ולכן ישנן חברות הבוחרות לפרסם דווקא בתקופה זו.

מה אם כן כדאי לעשות בתקופה זו וכיצד לנצל את תקופת החגים כדי להגיע לעבודה הנכספת? שימו לב שרוב הנושאים נכונים תמיד, אך בתקופת החגים הם נכונים שבעתיים.

  1. נצלו את הזמן לנטוורקינג – החגים מהווים זמן מעולה לנטוורקינג.
  • כל שיחת "שנה טובה" היא הזדמנות לשיחה בענייני עבודה. זו בדיוק ההזדמנות לחדש קשרים עם המנהלים שלכם בעבר, עם אנשי משאבי אנוש בארגונים בהם עבדתם וכיו"ב. זכרו שהיום קל לחדש קשרים שנותקו באמצעות הרשתות החברתיות ונצלו עובדה זו לטובתכם.
  • שליחת איגרת לשנה החדשה – בעידן הטכנולוגי שבו אנו חיים משלוח שנה טובה הפך פשוט מאי פעם, שליחת שנה טובה יכולה לבוא בגיבוי לשיחה או בלעדיה. שקלו אפשרות לשלב את המסר שאתם מחפשים עבודה בתוך האיגרת.
  • ארוחות ומפגשים חברתיים – החגים מזמנים לנו הזדמנות למפגשים חברתיים ולארוחות משפחתיות רבות. רצוי להתגבר על הנטייה הטבעית של מחפשי העבודה להימנע ממפגשים אלו, ולנצל את המפגשים לקידום ענייני העבודה ולרתום את בני המשפחה והחברים להפצת קורות החיים וקישור עם גורמים רלוונטיים.
  • ייזמו אתם מפגשים חברתיים / טיולים ומפגשים בלתי פורמאליים ונצלו הזדמנויות אלו להעלות את המודעות לעובדה שאתם מחפשים עבודה, לבקשת עזרה בהפצת קורות חיים, הפנייה למגייסים וכו'.
  • ממליצים – החגים הם זמן טוב להתקשר לממליצים. חזקו את הקשר עם הממליצים שלכם ועם מי שעשויים להיות ממליצים וודאו שהם עדיין מוכנים להמליץ עליכם.
  • חפשו הזדמנויות להכיר אנשים אחרים במצבכם במסגרות שונות, ונסו לגבש עזרה הדדית, זכרו שמשרה שאינה מתאימה לכם יכולה להתאים לאחר (לדוגמא בשל מיקום המשרה). בנוסף, לעולם אינכם יודעים מה קורה אצל האחר ויתכן שאתם מסייעים לזולת בבקשתכם לעזרה מסוג זה, לדוגמא בתגמול איש הקשר בשיטת חבר מביא חבר במקום עבודתו.

 2. נצלו את הזמן לשיפור קורות החיים – רבות נכתב אודות כרטיס הביקור שלכם – קורות החיים, ועל הזמן המועט שמקדישים מגייסים לקריאת קורות חיים. ודאו שקורות החיים שלכם כתובים היטב, ומייצגים אתכם נאמנה. השתמשו במילות מפתח שיאפשרו שליפה של קורות החיים מתוך מערכות הגיוס.

3. נצלו את הזמן להפצת קורות החיים בחוכמה – כשיש לכם זמן, אתם יכולים להשקיע בהתאמה של קורות החיים לכל משרה ומשרה. הימנעו משליחה אוטומטית והקפידו ללוות כל הפצה במכתב מקדים שיספר מי אתם ובמה אתם יכולים לתרום לארגון. במקביל, אתם יכולים לפנות באופן יזום לארגונים, מי יודע אולי אתם מתאימים למשרה שעתידה להיפתח מייד אחרי החגים.

4. נצלו את הזמן לאיסוף מידע על החברות הפועלות בשוק בהן אתם יכולים להשתלב, נסו להתחבר עם עובדים בחברות אלו באמצעות הרשתות החברתיות, כך שבהמשך תוכלו להפעיל קשרים אלו לטובתכם. אספו מידע על חברות השמה הפועלות בתחומכם וצרו קשר עם המגייסים בתחומכם.

5. נצלו את הזמן להתכונן לראיונות עבודה – עברו על שאלות שאתם עשויים להישאל ובעיקר על שאלות בעייתיות והכינו תשובות, הימנעו מתשובות של בנאליות כגון "פרפקציוניסט" כתכונה שלילית.

6. נצלו את הזמן להרחבת הרשת החברתית שלכם בלינקדין ובפייסבוק ועשו שימוש מושכל באמצעים אלו לניהול חיפוש העבודה. בדקו את הפרופיל שלכם ועדכנו אותו כך שישקף את הכישורים המקצועיים שלכם, שימו לב לנושאים כגון תמונות ייצוגיות, השלמת פרופיל הלינקדין והשתתפות בקבוצות מקצועיות.

7. נצלו את הזמן לשיפור ההצגה העצמית – הכינו מראש "נאום מעלית" הבנוי משלושה-ארבעה משפטים קצרים ותמציתיים המציגים אתכם, שמים דגש על מומחיותכם ועל היתרון שלכם. הנאום צריך להיות מספיק קצר כך שתוכלו לדקלם אותו אם יכנס למעלית מעסיק פוטנציאלי אותו תרצו להרשים לפני שיצא בקומת הכניסה.

זכרו, אמנם זמן החגים נחשב כתקופה של האטה, אך על ידי מספר פעולות, ניתן לייצר יתרון משמעותי בדרך אל העבודה הבאה.

בהצלחה!

לימור רביד

לימור רביד

הכותבת הנה חברת Sharing HR,מנהלת משאבי אנוש של  יד בן צבי ויועצת ארגונית ואישית  Limor.ravid10@gmail.com

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה קפצו לקפה,‏ עם התגים , , , , , , , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>