חוכמת הגיל והניסיון – שתוף פעולה עם עמותת "והדרת"

הייתי בת 25 כשהתחלתי את  דרכי בתחום הגיוס ומשאבי אנוש ואפילו גיל 40 נראה לי משהו מאד רחוק ..  לא אשכח כיצד דרור שהיה המנהל שלי בתחילת דרכי וגם קצת יותר מבוגר ממני.. היה צועק לי מהמשרד השכן .. חכי חכי …עד היום  הוא מזכיר לי את זה :-) אין ספק שגם אני "חטאתי בצעירות" והיה לי קל יותר לגייס את הדומה לי ולארגון .. היום אני יודעת שזה נבע מחוסר ניסיון שגרם לנטייה לגייס את המוכר והידוע ופחות להעיז בגיוס מועמדים שהם קצת שונים מתמהיל העובדים בארגון. עם השנים והניסיון הראייה מתרחבת והיצירתיות בגיוס גדלה ולמדתי לחשוב קצת אחרת, להבין וגם להתנסות בתרומה הגדולה של ההטרוגניות בכח האדם ובטח בתרומתם של העובדים הבוגרים יותר המשולבים בארגון.

דובר רבות על נושא הגיל ויתרונות העובדים המנוסים והבוגרים בהיבט הארגוני אבל הנושא לאחרונה עולה שוב ושוב לכותרות בארץ ובעולם בהיבטים הכלכלים והחברתיים.אני מאמינה שכמנהלות משאבי אנוש וגיוס אנו גורם מרכזי בהובלת השינוי.

לאחרונה פגשתי את ריבי בלר מעמותת "והדרת" הפועלת בין היתר לשילוב אוכלוסיית הגיל השלישי במעגל העבודה .

לדברי ריבי מנכ"ל העמותה : " אין ספק שאי ניצול של מלוא הפוטנציאל שיש לאוכלוסייה המבוגרת מבחינת שוק העבודה מהווה הפסד לשוק ולמדינה – ניתן לתרגם את ההפסד לערכים בתמ"ג ורמת החיים הכוללת . יש הטוענים שמדובר במאגר הגדול ביותר הבלתי מנוצל של משאבי כוח אדם שקיים". ריבי מוסיפה ואומרת " שבתחילת הדרך הקושי העיקרי שנצפה היה המעסיקים – גם במישור זה אנו רואים שינוי איטי כאשר יותר ויותר מעסיקים מתחילים לראות את היתרונות שבהעסקת בני 60+  "  

"והדרת" מספרים כי חברת המחקר הבינלאומיתBOSTON CONSULTING GROUP בחרה לאחרונה לפרסם מחקר  העוסק במשמעויות  של המהפכה הדמוגרפית של הזדקנות האוכלוסייה. במאמר, שהכותרת שלו היא GLOBAL  AGING, טוענים החוקרים כי המגמה של הזדקנות האוכלוסייה תגרום לשינויים משמעותיים בשיווי משקל הדמוגרפי  בעולם שהשלכותיו יגעו בכל נושא, החל מהכלכלה העולמית, וכלה במבנה החברה ופוליטיקה. ההשפעה על המבנה העסקי של חברות מסחריות  תהיה גדולה בצד ההיצע והביקוש  וחברות שלא ישכילו להיערך כראוי ימצאו את עצמן ניזוקות ואולי חסרות יכולת להמשיך ולפעול.

גם במדינת ישראל – 2012 מגמה זו צפויה להתפתח – כבר היום אנחנו עדים למספר הולך וגובר של גמלאים שמחפשים את דרכם בחזרה אל שוק העבודה.

כדי לקדם את שילובם של בני הגיל השלישי במעגל העבודה ערכה העמותה בנובמבר האחרון את יריד התעסוקה הראשון מסוגו בישראל לבני 60+. כ-200 מהמשתתפים מצאו עבודה בעקבות היריד.

 והדרת מדגישה ומזכירה לנו כמה מהיתרונות של העסקת מבוגרים :

  •  ניסיון מקצועי ויקר ערך במיומנויות מקצועיות, קשרים,  אינטליגנציה רגשית ויכולת הכלה שקשה למצוא אצל עובדים צעירים
  • יכולות ייחודיות בתחום ה"אינטליגנציה המעשית " שמבוססת על ידע נצבר. מחקרים מראים שניסיון מצטבר של עובדים מבוגרים מקנה להם יצירתיות ופוריות – נמצא גם כי עובדים מבוגרים שמשכילים לנצל הניסיון שלהם מראים חדשנות ופרודוקטיביות
  • התאמה לעבודה מול אוכלוסייה מבוגרת שהופכת להיות פלח שוק משמעותי
  • גמישות בשעות עבודה ובהיקף משרה – מוכנים לעבוד בשעות יוצאות דופן ובהיקפי משרה חלקיים – יש פה נקודת מפגש חשובה בין אינטרסים של מעסיקים ומועסקים
  • רמת היעדרות מועטה ביותר – המבוגרים פנויים וזמינים – אין להם חופשות לידה, ילדים חולים ולא יוצאים למילואים
  • התמדה ויציבות – יותר מיושבים בדעתם, עוסקים פחות בחיפוש עצמי נוטים פחות לשינוים בסטטוס משפחתי ונוטים לשמור על מקור פרנסתם

 

החל מהשבוע נתחיל בשיתוף פעולה עם העמותה.

אחת לשבוע במסגרת דיוור המועמדים נקדיש מקום למועמדים של עמותת "והדרת" ולקבלת פרטים נוספים תוכלו לפנות לאביגייל

ללמוד קצת יותר על העמותה : http://www.vehadarta.org.il/

 

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה קפצו לקפה,‏ עם התגים , , , , , , , , , , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>