עונת ירידי הגיוס בפתח – דגשים וטיפים "לאיך עושים את זה נכון "

עונת ירידי הגיוס בפתח ובחודשים הקרובים יתקיימו ירידי תעסוקה כמעט בכל המוסדות להשכלה גבוהה. ירידי התעסוקה מהווים פלטפורמה מצוינת לגיוס סטודנטים ובוגרים וכך גם לחשיפה שלנו מול קהל זה אשר נמצא בתחילת דרכו המקצועית .

רגע לפני שקופצים למרתון הירידים יצאנו לאסוף עבורכם קצת טיפים ודגשים וגם לבדוק למה זה בעצם חשוב לנו להיות שם ואיך ממקסמים את הנוכחות והתוצאות שלנו ביריד..

יריד מעסיקים - המרכז הבינתחומי בהרצליה

יריד מעסיקים – המרכז הבינתחומי בהרצליה

מפגש בלתי אמצעי המקצר תהליכי מיון וגיוס:

דקלה בר אילן- מנהלת המרכז לניהול קריירה של המסלול האקדמי במכללה למנהל : " כשם שהסטודנטים והבוגרים רוצים להשתלב בחברות מובילות, גם לחברות חשוב לגייס לשורותיהן עובדים איכותיים ומובילים.

דקלה מוסיפה כי " במקום לקבל קורות חיים, כאן אנו פוגשים את המועמד פנים מול פנים  ולאחר מתן הסבר קצר והיכרות הדדית בוחנים שני הצדדים אם הם מעוניינים להמשיך בתהליך הגיוס . אנו מנחים את הסטודנטים שהראיון מתחיל בעצם כבר במפגש הראשון שלהם עם נציגי החברה.

נקודה נוספת וחשובה לא פחות היא שהמועמדים אשר מגיעים לדוכן שלנו כבר מתעניינים בחברה ורוצים לבחון השתלבות בה.

דקלה מעדכנת כי השנה בניגוד לשנים עברו – במקום לקיים יריד תעסוקה אחד גדול  בחרנו לקיים  מספר ירידים ייעודיים על מנת למקד את הסטודנטים והבוגרים וכך גם את המעסיקים וגם השנה אין עלות השתתפות למעסיקים.

 

פלטפורמה לחשיפת הארגון שלך המתחילה עוד לפני היריד וממשיכה לאחריו במדיה הדיגיטלית:

קארין קאופמן מנהלת המרכז לקריירה של המרכז הבינתחומי בהרצליה מציינת  כי ההשתתפות ביריד מעסיקים יכולה להיות כלי אסטרטגי למיצוב של החברה בעיני כל מי שמבקר ביריד והשנה בבינתחומי יקדמו את ההשתתפות ביריד  לא רק בקרב הסטודנטים אלא גם בקרב אוכלוסיית בוגרי המרכז בעלי ניסיון בשוק התעסוקה. " נסו במסגרת היריד  להעביר מידע על החברה, על פלטפורמת הגיוס שלה , אנשי הקשר הרלוונטיים, זאת מעבר למשרות הפתוחות כרגע. בעידן דיגיטלי של רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט החשיפה למחפשי עבודה אקטיביים ופאסיביים יכולה להיות משמעותית אף יותר מאשר האפקט שיושג מעצם הנוכחות הפיזית ביריד."

 

לדוגמא :  " חוברת המידע שאנו מפיקים לקראת היריד, נותנת במה לכל מעסיק  להציג את הפעילות שלו, מי הקהלים הרלוונטיים עבורו, מי הם אנשי הקשר/ אמצעי ההתקשרות וכאמור המשרות הפתוחות. החוברת נשלחת אלקטרונית לכל הבוגרים והסטודנטים מופצת בפייסבוק ובלינקדאין מועלת לאתרים שונים ועוד. אין  ספק שהחשיפה שמעסיקים מקבלים לפני ואחרי היריד בעקבות החוברת האלקטרונית היא בעלת אפקט גדול ומגיעה גם למועמדים אשר לא ביקרו ביריד"

התאמה בין אופי הפעילות והאווירה של החברה לנראות ומיתוג הדוכן שלנו: 

קארין מספקת כמה טיפים חשובים ודוגמאות למקסום ההשתתפות שלנו : "חשובה ההתאמה בין אופי הפעילות, האווירה והתרבות שיש בחברה לבין הנראות והמיתוג של הדוכן ביריד. דוכן מוצלח הוא דוכן שמעביר בצורה נאמנה את אופי הפעילות והאווירה בחברה. דוכן כזה ימשוך את האנשים הנכונים. החל מהשילוט והמתנות ועד "לתפאורה" שמסביב"

קארין מדגישה כי המרכז מספק ללא עלות את העמדה הבסיסית (כך גם ההשתתפות) אבל אין ספק שיש מקום ליצירתיות כגון הדוגמאות הבאות:

  • המוסד- בוחרים להציג את עצמם ביריד באמצעות קופסא לאיסוף קו"ח וללא נציגים. אין ספק כי ההתאמה בין אופי הפעילות לתצוגה ביריד משרתת אותם. הם מייצרים עניין וסקרנות רבה סביבם וגורפים כל שנה המון קו"ח.

    ששש.. דוכן התואם את מיתוג הארגון

    ששש.. דוכן התואם את מיתוג הארגון

  • חב' מתחום התעופה- שרצתה לקדם גיוס דיילים ודיילות. היה ברור להם שהתפקיד שהם מציעים פחות אטרקטיבי ברגע הראשון ושנדרש הסבר מפורט יותר על התפקיד כדי לבחון אותו באמת. הם הגיעו ליריד לבושים במדים והסתובבו בין המבקרים ביריד, נתנו מידע ראשוני ואספו פרטי התקשרות כדי לייצר לידים בעלי ערך בהמשך.
  • חב' אינטרנט מפורסמת- חב ' מצליחה שביריד היה לה חשוב להעביר את היתרון שיש בסביבת העבודה הצעירה והדינאמית שלהם, יצרה תפאורה של קיץ וים סביב הדוכן שלה . (אגב, הם גם ממוקמים באזור הים ומנצלים את המיקום הזה לפעילויות רווחה שונות).

 איך בתוך התחרות הגדולה ביריד מושכים אלינו את המועמדים ?

לא לכל אחד יש את היכולת להפיק דוכן גדול ולהביא עשרות נציגים , עזר ירושלמי מנכ"ל חברת מרקטיר המתמחה במוצרי קד"מ ומתנות קונספט ייחודיות,  טוען שגם המתנה הנכונה ובעלות לא גבוהה יכולה ליצור לנו את האפקט אותו אנו מחפשים. "האתגר הוא איך הופכים מבין כל הארגונים  ביריד להיות זה שימשוך אליו את מירב המועמדים  שלטי ענק, בלונים , דיילים ודיילות, אפקטייים מיוחדים ועוד הם רק חלק מהאמצעים.

איך בוחרים את המתנה הנכונה במבחן העלות תועלת?  מה שחשוב לנו הוא : שהמועמד יזכור את החברה שלנו וכן למשוך מועמדים נוספים לדוכן שלנו, לכן הדגשים שלנו צריכים להיות על :

  1. נראות – חשוב שלמתנה תהיה נראות בשטח
  2. ערך מוסף בזמן היריד ולאחריו
  3. יצירת באזז…
  4. מוצר "זכיר"

במקרה של יריד הנערך בימי הקיץ החמים , אפשר לתת עט רגילה שכנראה תיזרק בתיק ותשכח וכך גם פד לעכבר  אבל מצד שני אפשר לתת מתנה אשר תשרת את כל המטרות הנ"ל.

עזר מספק דוגמה אחת מני רבות איך מוצר פשוט ממקסם את החשיפה שלנו : מכונת ברד צונן עם כוס פלסטיק ממותגת בעלת דופן כפולה (האחות הקיצית של הכוס הטרמית )

וינראות ?   – היריד יתמלא במהרה במאות סטודנטים המסתובבים עם כוס  ממותגת ומצננת .

ערך מוסף בזמן היריד ולאחריו ?  יש

יצירת באזז?  "מאיפה יש לך את הכוס עם הברד "….?

זכיר ? אם קצת מזל ביום חמסין יחשב המוצר כמציל הלאומי

 

המימד האישי – חלק מהמיתוג של החברה

קארין מדגישה נקודה לא פחות חשובה :  חשוב לאייש את הדוכן בצוות שירותי, שרוצה להיות נוכח ביריד, ויוצר סביבו אווירה נעימה ומזמינה. לא פעם, אנחנו שומעים מצדם של בוגרים שהגיעו ליריד תלונות על ההתנהגות מזלזלת או "פקידותית" מצדו של נציג מעסיק כזה או אחר. אפקט " האבן באגם" שיוצר סביבו בוגר שכזה, יכול להיות גדול משנדמה וחבל.

 זהו.. עכשיו נותר רק להגיע לירידים המתאימים עבורכם :-)

 בהצלחה

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה כללי,‏ עם התגים , , , , , , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>