כשקונג פו ועסקים נפגשים – סדנה לארגונים

את תומר בן דוד מחברת אורין קיסריה אני מכירה הרבה שנים מהצד העסקי. תמיד תהיתי מה סוד הקסם שלו,  מאיפה הרוגע והשלוה שהוא מקרין… גם אם אנו נמצאים בעיצומו של משבר בהפקה, רגע לפני שהאורחים מגיעים. לכן היה לי חשוב לשמוע על הסדנה החדשה שפיתח "כשעסקים וקונג פו נפגשים",  ואני חושבת שהבנתי קצת יותר את הסוד :-)  . בשיחתנו, סיפר לי תומר על  מרכיבי התורה העתיקה הזו וגיליתי שלמעשה היא מאוד קשורה ליומיום שלנו.

תומר בן דוד

תומר בן דוד

סדנת קונג פו לעסקים

עד היום ידעתי שקונג פו היא אמנות לחימה שמקורה במזרח. הופתעתי כששמעתי כיצד תומר הציג את השיטה בתור משהו אקטואלי לחלוטין שמתחבר גם עם המערב: "ה'קונג פו' היא אמנות לחימה עתיקת יומין, אשר מעבר למיומנויות הלחימה עצמה, היא מספקת להולכים בדרכה את כל הכלים הדרושים להבנת היחסים בינם לבין הסביבה ובינם לבין עצמם. מרכיבי תורת הקונג-פו מקורם בנפש, והאלמנטים הלחימתיים יכולים בקלות לשקף לנו סיטואציות יומיומיות בעידן שלנו, איתן אנו צריכים להתמודד".

תומר הוא מורה לקונג-פו ומנכ"ל של חברת הפקות מצליחה. ב-30 השנים האחרונות הוא תלמיד השיטה "הונג-גאר" בארץ ובסין וב-12 השנים האחרונות הוא עוסק בתחום ההפקה של סדנאות ואירועים למגזר העסקי. במסגרת העבודה שלו עם ארגונים, החל לפתח את רעיון הסדנה: "גיליתי שהשילוב בין שני התחומים האלו בחיי הוא הכרחי בשביל למצוא איזון אמיתי של גוף ונפש ועוד הרבה מתנות אחרות… הבנתי שיסודות השיטה יכולים לתת לנו כלים לגשר בין אתגרי החיים ולחצי היום יום ובין המקום הבטוח, השלו, המאוזן והחמקמק הזה, שאצל רובנו נדחק לשוליים. החלטתי לשתף בתובנות הללו כמה שיותר אנשים דרך מפגש אישי וקבוצתי, מפגש התנסותי המחדד מודעות עצמית וארגונית. בעצם, כך נולדה הסדנה "כשעסקים קונג-פו נפגשים" – כמפגש שמטרתו לקבל כלים פשוטים ופרקטיים לשימוש יומיומי וגם עוצמות חדשות, משמחות ומרעננות".

טועמים מהקונג פו

טועמים מהקונג פו

מהיכרות אישית ומקצועית עם עולם הסדנאות לארגונים, תהיתי מה מייחד את הסדנה של תומר, מעבר לכך שמדובר בקונג פו – פעילות גופנית (ומסתבר גם נפשית), שלא כל אחד עוסק בה. תומר מפרט ומסביר: "הרעיון בסדנה הוא לדייק את הצורך הקיים ולהבין את המטרות שלנו ואז להתחיל לתרגל עד שנפגשים עם הקושי והחוסר שפשוט עולה וגואה מהגוף, מהתנועה ומהנפש כמובן! בשלב זה נשארים עם הקושי והחוסר, מתעסקים איתם, מתאמנים יחד, עד שחשים בשיפור ומבינים ע"י התרגול והדיאלוג עם הגוף מה צריך לתגבר או לשחרר. במילים ובשכל אנו מיומנים ומתורגלים מאד (הריי זה היום יום שלנו) אך בתנועה ובהתנסות הפחות מוכרת, מסתתרת הרבה אמת על עצמנו. קשה "לעבוד" על הגוף או על הבן/בת זוג איתו אנו מתרגלים בסדנה! המפגש מאפשר לעצור, להתבונן, להבין למה אנחנו פועלים כמו שאנחנו פועלים, ולזהות את הדפוסים שמעכבים אותנו". למעשה נוצרת המון פתיחות ואותנטיות".

אז איך אפשר בסדנה של כמה שעות להעביר את המסר של שיטה כה עתיקה? תומר: "הקונג-פו פירושו עשייה מתמשכת של האדם ובהתמדה. הקונג-פו מדבר על מיומנות ותשומת לב בכל עשייה שלנו. ניקח דוגמה מהחיים: נגיד שאני יושב ואוכל אורז מקערה ופתאום נופל לי על השולחן גרגר אורז אחד. חבריי הסינים יאמרו לי "היי!! זה לא קונג-פו" כי הייתי צריך לשים לב… אם אני עושה משהו עכשיו אז אני צריך להיות בכוונה מלאה ובתשומת לב לעצמי ולסביבה. זה מה שהסדנה מנסה לעורר אותנו אליו, לאופן החשיבה וההתנהלות הזה, שהוא באמת מאוד עתיק ובהחלט מאוד רלוונטי".

תומר מדגים

תומר מדגים

כעבור כשעה קיבל תומר שיחת טלפון ובסיומה הודיע לי שהוא צריך לסיים ולטפל במשהו אישי דחוף. השלווה שמאפיינת אותו לא נעלמה מפניו. שאלתי אם הכל בסדר וקיבלתי את התשובה הבאה: "דרך הקונג פו ניתן לרכוש טכניקות שמאפשרות לנו להיות רגועים וקלילים יותר. הריי כולנו רוצים לשמור על הרוגע והשמחה שלנו במהלך היום ובמפגש עם החיים בכלל". מאחלת לעצמי לאמץ ולו קצת מתפיסת עולם זו !

****

פרטים אינפורמטיביים שכדאי לדעת: הסדנה מיועדת לכל דרגי הניהול השונים ועבור כל אדם הנמצא במסגרת, שמעצם היותה מקצועית מעמידה אותו במצבי לחץ, תחרות, ביקורת וכו'. הסדנה מבוססת על התנסויות ותרגילים פרקטיים המשקפים למתרגלים את תגובתם ודרך הפעולה שלהם אל מול העומד מולם. ניתן לערוך את הסדנה כמעט בכל מקום, בתנאי שהוא מתאים לסוג הפעילות.

לפרטים נוספים – תומר בן דוד 052-7000030

 

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה הכנסים והמפגשים שלנו - נפגשים בקהילה, המומלצים שלנו, כללי,‏ עם התגים , , , , , , , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>