אומרים ישנה אהבה …השינוי בארגון מתחיל פה – המוטו של מחלקת משאבי האנוש במילגם

את מחלקת מש"א של חברת מילגם אתם כבר מכירים מהביקור הקודם, כבר אז הרגשתי שיש כאן אווירה מיוחדת ושמחתי כאשר שרית בר-און מנהלת המחלקה סיפרה לי על התהליך שעוברת המחלקה וקפצתי שוב לקפה לבדוק מה חדש …

צוות מילגם : מימין לשמאל – עינב, שיר, אלירן, אורנה, שימרית, למטה – שרית ויעל.

צוות מילגם : מימין לשמאל – עינב, שיר, אלירן, אורנה, שימרית, למטה – שרית ויעל.

כאשר ניסיון עשיר ובגרות בתחום משאבי אנוש פוגשים תפיסת עולם ייחודית ואנושית נוצר משהו אחר, שרית מנהלת משאבי האנוש היא דוגמא לכך. שרית הטוותה תהליך של בניה ומיצוב חזון וערכים במחלקה מתוך ראייה והבנה שמחלקת משאבי אנוש היא כדבריה "הלב הפועם בארגון ומתוכו זורם "דם ערכי" לכלל הארגון"

שרית מרחיבה: " מלב ליבה של המחלקה בעזרת הצוות המופלא יצרנו חזון משותף תוך חיבור הערכים של אנשי הצוות בשילוב מטרות הארגון. התהליך יצר תחושה של בית בו כל אחד מאנשי הצוות מחויב לערכי הבית ומתוך זה פועלת המחלקה באופן שבו היא מכילה את העובדים ומהווה דוגמה אישית בהעברת ערכי המחלקה"

בחירת ערכי המחלקה

התהליך התחיל לפני שמונה חודשים והתחיל בעבודה בתוך המחלקה ,כאשר בתהליך מובנה של מיפוי הערכים האישיים ובחירת ערכים משותפים, " אלו יובילו וינחו אותנו באתגרים העומדים בפנינו במהלך היומיום".

נבחרו 5 ערכים מובילים להם קראו "ערכי הבית" :

"ערכי הבית" של מח' משאבי אנוש במילגם

א.     מקצועיות ואחריות

ב.      שרות מכל הלב לכל לב

ג.       דיסקרטיות

ד.      כבוד הדדי

ה.     עבודת צוות

יישום הערכים כחלק מתהליכי העבודה ביומיום של המחלקה

"נבנו נהלים ותרבות שיחה במחלקה המדברים את ערכי הבית ובאים לידי ביטוי בראיונות עבודה, הדרכות  ובעבודה שלנו מול מנהלים ועובדים וערכים אלו מועברים גם ללקוחות הפנימיים והחיצוניים"

אפשר גם אחרת – שמחה, רוגע יחד עם תוצאות   

מקסים היה לשמוע שקבוצה של 7 אנשים בזכות עבודת צוות ערכית, נותנים שרות הכולל את מכלול תחומי משאבי אנוש ל 1500  עובדים בפריסה ארצית, כולל 4 חברות בנות ועוד פרויקטים נוספים ומתמודדים עם עומסים ואתגרים יומיומיים לא פשוטים. וזה קצת ממה ששמעתי מחוויות הצוות:

" התחושה העיקרית היא בתוך הצוות וגם התוצאות מצביעות על שינוי . התוצאות הרבה יותר טובות אם זה בהיבט של המשימות היומיומיות, הצלחות בגיוס, תקציב, ובכלל הגישה בארגון. התהליך מעצים את האכפתיות ו מעלה את המוטיבציה"

"יכולת ההכלה שלנו גדלה, יש לי יותר יכולת להכיל את המנהלים"

"מדברים בגובה עינים, מרגישות צוות, יש מקום לכל אחד לומר מה הוא חושב"

" העומס אומנם לא ירד אבל התחושה בסוף היום אני יותר שלווה ופחות מותשת" ,

" שגרת היום לא פעם עמוסה מאד והערכים האלו מזכירים לך את המהות"

אחת הרכזות שהצטרפה  היתה עד לא מזמן ספקית של המחלקה כאשר עבדה בחברת השמה והיא מספרת כי " התחושה היתה שיש משהו יותר שמח בצוות הזה, רגוע יותר. תמיד  הן היו שרותיות והיה נעים ונוח לעבוד מולן"

אחת הנקודות שאהבתי לשמוע היא ההתמודדות עם אי ההצלחות אשר קשות לנו כל כך, כאן זה נשמע קצת אחרת :  ". הרעיון הוא  בחינה עצמית של האם עשיתי את המקסימום והכי טוב שאני יודעת לעשות ואם כן , קל יותר לקבל משוב ולהתמודד עם אי ההצלחות שלעיתים לא תלויות בנו"

שימור – הרבה פרגון תקשורת פתוחה ושקיפות

הערכים מתוחזקים ברמת היומיום על ידי פגישות אישיות , פגישות שבועיות של צוות המש"א. אחת לשבועיים יש ישיבת עדכונים של כל המחלקה. אחת לחודשיים הדרכה וכל יום חמישי קבלת שבת סביב נושא מסוים." אבני היסוד במחלקה הם: "מקצועיות , אהבה וחיבור , אנחנו מאמינים שברגע ששלושתם מתקיימים אנחנו את דמינו הזרמנו לארגון" מסכמת שרית . 

 אומרים יש אהבה.. 

הרבה פעמים כשמדברים על אהבה בתוך מסגרת עבודה – הציניות מבצבצת אבל אני חייבת להודות שהתחושה היתה אמיתית, של צוות אשר אוהב את העשייה שלו , אשר מיישם את הערכים בהם הוא מאמין ומנסה ליצור מקום קצת אחר ..בהצלחה !!

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה כללי, קפצו לקפה,‏ עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>