"תמשיכו לשאוף ולחלום כי זו תמצית החיים, לכן אל תוותרו" – למצוא עבודה בגיל 50

הבוקר קיבלנו את המכתב המיוחד הזה משי (שם בדוי) מועמד במאגר Sharing HR, הוא הודה לנו על הסיוע במציאת עבודה וגם בחר לשתף בתהליך אותו עבר יחד עם  טיפים וזווית הסתכלות מקסימה על הדברים : ( "לא נגענו" … )

 למיכל וצוות האתר שלום, 

תודה מקרב לב לצוות ולאתר האפקטיבי ואכן האתר סייע במציאת עבודה. שוחחתי אתכם ביום ב'  לגבי תהליך החיפוש ואני מצרף את התרשמותי מתהליך חיפוש המשרה. אם אוכל לעזור בשיפור מצב הרוח או בעצה אופרטיבית ולו לאדם אחד את שלי עשיתי

רשמים מתהליך החיפוש שלי: התקופה כידוע לכולנו אינה קלה בלשון המעטה. באופן אישי אני מעל גיל חמישים שימשתי בתפקידים בכירים וניהלתי צוותים גדולים של מהנדסים וקבלני משנה ופרויקטים טכנולוגיים מורכבים המשלבים תוכנה,חומרה ומערכות המולטידיסיפלינאריות ויש לי תואר שני.אני בעל ראיה עסקית הובלתי פעילויות מורכבות להצלחות בארגונים שאותם שירתתי.לאחרונה אני נמצא בחיפוש עבודה מספר חודשים.

מניסיוני, התכונות שציינתי אינן משרתות אותי כיום באופן מיטבי וככל הידוע לי גם את כל בעלי הפרופיל הדומה שהכרתי ולכן נדרשת נחישות יצירתיות רבה למצוא עבודה וכמובן גם התפשרות מסוימת.הבכירות היא גורם מאיים והגיל פשוט חוסם, מעל גיל 45 אתה נחשב ללא עדכני, טרחן ומצטייר בעיקר בעיני חברות עם פרופיל של צעירים (וכך הם עולמות ההיטק) למיותר.

רוב המנהלים רוצים "לגדל" את עובדיהם ולא לקבל כאלו שיש להם תפיסת עולם משל עצמם. לא לחינם ישנה הפרסומת המפורסמת של "זריקת קו"ח לפח" על ידי מעסיקים. זה אכן כך.

 בכל זאת מספר עצות שעושות את החיפוש לאפקטיבי:

עצות מניסיוני למחפשים שמעונינים למצוא עבודה:

  • חיפוש עבודה הוא עבודה במשרה מלאה. צריך לקום מוקדם ולעסוק "בציד" ברמה יומית ולהקדיש  לכך מספר שעות עם הפסקות.  
  • הפוגות טובות למלא מצברים ולחשוב מחוץ לקופסה. צאו לצעידה רגלית של מספר קילומטרים לפחות 4 פעמים בשבוע.  
  •  אם אתם בבית בתקופת החיפוש ארגנו לעצמכם סדר יום שמשלב חיפושי עבודה, סידורים ופעילויות לטובת הבית והמשפחה.  
  • שתפו את בני המשפחה הקרובה בהתלבטיות ומחשבות הם התומכים הגדולים ביותר.  
  • תגדירו מנועי חיפוש בכל הפורטלים הנחשבים ותבצעו גם חיפוש אקטיבי באתרים הללו.  
  • התחברו למספר חברות השמה ותהיו בקשר שבועי ברמה אישית עם אחת המגייסות. בדקו גם באתרים שלהם והגדירו גם שם מנועי חיפוש. לא להתבייש לעמוד על  שלכם. מגיעות לכם תשובות גם תשובה שלילית היא תשובה.  
  • הרחיבו את קשת התחומים שאתם מחפשים גם לתפקידים קרובים וגם מעט פחות בכירים. אל תשלחו רק למשרות בררניות שמתאימות בדיוק לפרופיל כי אתה מנהל.
  • חשבו על תחומים משיקים או דומים ופנו גם אליהם. לדוגמא למנהל מתחום ההייטק מתאימות גם חברות הנדסיות או קבלניות.   
  •  פנו גם לשרות הציבורי דרך אתר נציבות שירות המדינה או רשויות מקומיות.צריך רק לזכור ששם יש נפילה בתנאים ושוני עצום בתרבות ארגונית.
  • קורות החיים חשובים הקדישו זמן לארגונם שפרו כל הזמן והתאימו את קורות החיים (החזיקו 4-5 גירסאות שיכולות לשרת קשת תפקידים קרובים).אך אל תהפכו את העיסוק בקורות החיים לאובססיה הפורמט שלהם הוא לא הגורם שבגללו מתעלמים מכם.  
  •  זיכרו שהמטרה ליצר הזדמנויות לראיונות והשיקול של כן או לא לקחת את העבודה, יגיע לאחר הראיון ותלוי חלקית בכם.לסרב להצעה תמיד אפשר.   
  • עבדו עם כל הרשתות החברתיות (לינקדאין, פייסבוק) שפרו את הרשת שלכם וטוו קורים חדשים.עדכנו ותאמו עם קו"ח את הפרופיל שלכם בלינקדאין אלו הם קורות חיים בתפוצה עולמית.  
  •  פנו לחברים שאתם סומכים עליהם ויש להם רשתות והשפעה משל עצמם. לא כל החברים עונים על הקריטריונים ולא כולם עוזרים אבל תמיד עדיף לשלוח אם יש ספק. עמדו בקשר צמוד עם חוג מצומצם של חברים קרובים מהתעשיה ושתפו אותם.   
  • זכרו לבדוק שנושא ביטוח המנהלים קרן פנסיה קרן השתלמות מטופל נכון. התייעצו עם הסוכן האחרון שטיפל בכם.

 

שתי עצות כלליות שטובות גם לאחר שמצאתם מקום עבודה:

  • מציאת  עבודה היא תהליך של פשרה מסויימת והשלמה שלא תמיד החלום המושלם יקרה. עזרו לחלום לקרות במקום שאליו התקבלתם.   
  • תמשיכו לשאוף ולחלום כי זו תמצית החיים לכן אל תוותרו. השתדלו להגשים את רצונותיכם במקום שאיליו התקבלתם ואם זה לא קורה למרות שניסיתם התקדמו הלאה.

  תודה,  שי  

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה חוויות שלכם מהאתר, כללי,‏ עם התגים , , , , , , , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>