עודד אברהם חבר בקהילת Sharing HR "קפץ לקפה"

עודד אברהם מנהל מקורות גיוס משתף ומספר :

עודד אברהם

שימוש בכלים אינטרנטים וברשתות חברתיות בגיוס בתקופת מיתון

אני אשמח לשתף מהידע ומהניסיון שאני צברתי מעל במה מכובדת זו ובחרתי להתחיל דווקא במקום הפחות צפוי ומדובר: שימוש ב – youtube ככלי גיוסי.

שנת 2012 החלה והתחזיות מעוננות חלקית (וזה עוד ללא התייחסות ללוח השנה של שבט המאיה). ההכנות הן לקראת שנת מיתון, מה שמוביל להקפאת ואף קיצוץ תקציבים.

כולנו יודעים שבמקרים רבים הראשונים להיפגע הם תקציבי משאבי האנוש ובכללם גם תקציבי הגיוס. האחראים על הגיוס בחברות נדרשים לחפש פתרונות יצירתיים וזולים ככל הניתן, על מנת לשמור מחד על גבולות התקציב ומנגד לשמור על מובילות גיוסית לעומת המתחרים ואטרקטיביות כלפי המועמדים. אחת הדרכים האלה היא שימוש ברשתות החברתיות, המהוות מקור גיוס זול, מהיר ויעיל.

אנשי שיווק, פרסום וגם כמה אנשי גיוס, המתמחים (יותר ופחות) בשימוש ברשתות, כבר העלו על הכתב ובע"פ את רעיונותיהם.

היו-טיוב מאפשר לכל אחד מאיתנו להעלות סרטונים קצרים, כמעט בכל נושא שנעלה על דעתנו. להלן מספר רעיונות לשימוש גיוסי בכלי זה:

1.      הוסיפו לעמוד הבית של חברתכם, לדף הפייסבוק או הלינקד-אין קישור לסרטון תדמית על החברה שלכם או על התפקיד, אותו אתם מעוניינים לגייס. אני ממליץ לפנות למועמדים הפוטנציאליים בגובה העיניים, להיות ענייניים אך מזמינים, שיווקיים אך אמינים. סרטון כזה צריך להיות מותאם כמובן לאופי התפקיד המוצע, לאופיים של המנהלים המגייסים והמועמדים אותם תרצו לגייס. מטבע הדברים, היו-טיוב מתאים למשרות מסויימות מאוד, כגון שירות, מכירות, שיווק, משאבי אנוש. ובנוגע למשתתפים בסרטון? תתפלאו לגלות כמה "כוכבים נולדים" יש לכם בארגון, שישמחו לקחת חלק בהפקתו. הנה דוגמא לסרטון תדמיתי שהפקתי במסגרת תפקידי כמנהל מקורות הגיוס של HOT

:http://www.youtube.com/watch?v=PuwD1Ab6Nqw.

דוגמא נוספת היא הפקת סרטון שייראה "חובבני" במתכוון. סרטון זה יצולם במצלמה דיגיטלית או אפילו באמצעות הטלפון הסלולרי. שיטה זו מאפשרת לצופה להתחבר לאדם המצולם ולתכנים אותם הוא מעביר. אמצעי זה יאפשר לסרטון להתקבל כפרסומת מטעם או סרט תדמית, מה שיקל להעביר מסר אותנטי לצופה. העלות, כמובן, אפסית. מועמדים למשרות נציגי שירות ומכירה הם קהל היעד הטבעי של סרטונים מעין אלה. שימו לב שלא להפריז ב"חובבנות" הסרטונים, דבר שעלול לפגוע בתדמית המותג והחברה, אותם אתם מייצגים.

http://www.youtube.com/watch?v=oXwn5I8JbCM&feature=related

2.      כולנו רוצים לקחת חלק בארגון מקצועי, שמנהליו ועובדיו נחשבים הטובים ביותר בתחומם. כך גם המועמדים. היו-טיוב מאפשר לכם לחשוף עובדים נבחרים, שישוחחו על המומחיות שלהם ועל השתלבותם בארגון, יעניקו טיפים מקצועיים מניסיונם ובעיקר יהוו פנים לארגון. סרטונים כאלה יכולים להיות להתמקד בפן המשווק יותר, או בפן המלמד יותר. לשניהם תועלות לארגון ולגיוס מועמדים. בנקודה זו ניתן להעלות לרשת ראיונות טלוויזיונים, בהם השתתפו העובדים ומהווים לדעתכם "כרטיס ביקור" חיובי לחברה/ארגון. גם כאן, הפלטפורמות האופציונליות הן: אתר החברה (החיצוני והפנימי), עמוד הפייסבוק ו/או הלינקד-אין, מייל לעובדי הארגון לשם העברה לחבריהם, פורומים מקצועיים ועוד.

http://www.youtube.com/watch?v=T2kbRjImTHM&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Uw9TpA7Cu3k&feature=related

3.      היעזרו ביו-טיוב גם בתקשורים פנים וחוץ ארגוני של מבצעי "חבר מביא חבר". סרטונים, המשתפים את הצופה במבצע ובתגמוליו יעצימו את החשיפה למבצע ויסייעו להצגת תדמית צעירה, מקבלת ומתגמלת. את הסרטון תוכלו להפיץ במיילים פנימיים בארגון, מעל גבי האתר הפנימי, פלזמות ברחבי החברה ובעמוד הפייסבוק של החברה. גם כאן, חוזקו של הסרט הוא בהיותו בלתי אמצעי וב"גובה העיניים" ועם זאת, עומד בהלימה עם ערכי החברה.

http://www.youtube.com/watch?v=Q4KlZAcB62Q

כל זה, על קצה המזלג. ישנן עוד דרכים רבות ומגוונות, בהן ניתן להשתמש ביו-טיוב ובכלים אחרים ברשת לטובת צרכי הארגון שלכם.

אשמח לענות על כל שאלה דרך תיבת הדואר בפרופיל שלי בקהילה – TNUVA

וכמובן בהצלחה גדולה ,

 עודד 

 

 

הפוסט הזה פורסם בקטגוריה קפצו לקפה,‏ עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , .‏ קישור ישיר לפוסט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>